Není žádným tajemstvím, že lidé tráví stále více času na internetu. Tomu se samozřejmě musely přizpůsobovat i firmy, a to bez ohledu na svou velikost. Proto musely investovat nejen do klasické, ale i do internetové propagace. To se samozřejmě týká i měst. Příkladem zde může být online marketing Brno. Jen málokdo ale přesně ví, jak vlastně funguje. V první řadě je nutné si říci, že jeho hlavním cílem je, stejně jako u toho klasického, přilákat nové zákazníky, či v případě měst turisty. K tomu je potřeba, aby byl přesně cílený. Proto musíme dobře znát svou cílovou skupinu a soustředit se hlavně na ni.
Základem je samozřejmě vlastní internetová stránka. Tu má dnes v podstatě každá firma i instituce, avšak jen málokdo ji vnímá jako součást reklamy. A to je škoda, neboť i ona hraje velkou roli. Pokud se totiž návštěvníkům bude líbit a bude dostatečně poutavá, je pravděpodobné, že náš obchod navštíví, případně využijí e-shop. Ovšem webová stránka samotná rozhodně nestačí. Je potřeba, aby se o ní lidé dozvěděli. A k tomu máme několik hlavních metod. Tou asi nejpoužívanější je kupování reklamních míst u velkých webů. Vidět to můžeme například u vyhledávačů, kde první výsledky bývají obvykle placené reklamy. Ty jsou sice patřičně označeny, avšak mnoho lidí to přehlédne. Důvodem je i to, že toto označení není zrovna nejvýraznější.
Další možností je pak využít služeb SEO, tedy optimalizace vyhledávačů. Ty fungují tak, aby se odkaz na váš web objevil na jednom z prvních míst ve výsledcích vyhledávání, aniž by byl označen jako reklama. Je jasné, proč je tato metoda tak často využívaná. V neposlední řadě jsou zde samozřejmě klasické reklamy, které vidíme prakticky na každém webu. Ty však nejsou příliš účinné, neboť si k nim lidé vypěstovali odpor a navíc často mají ve svém prohlížeči nástroje, které je dokážou blokovat. To je samozřejmě jen několik z mnoha možností internetového marketingu. Pokud o něj máte hájem, rozhodně neuškodí obrátit se na odborníky. Uvidíte, jak potom vaše zisky stoupnou.