Když si pořídíte nový nebo zánovní vůz, bude vás pravděpodobně zajímat nejen jeho výkon a technické parametry, ale i jeho vzhled. Nejde tu jen o barvu karosérie, i když pro mnohé z nás je velmi důležitá, ale máme na mysli i další součásti, jako jsou skla nebo disky kol. V běžné sériové výrobě se počítá s disky plechovými, tedy ocelovými, z konstrukční oceli, která v provozním prostředí koroduje, což také na první pohled nepůsobí zrovna vábně, a tak máme možnost disky pořídit z odolné a korozivzdorné slitiny hliníku.
Hliník v elektronových slitinách vykazuje sice lepší charakteristiku odolnosti vůči korozi, ale jde o materiál, který se snadno poškrábe a znečistí. Po určité době provozu mohou být hliníkové disky kol poměrně zašedlé, zašpiněné a pokryté nánosy olejů, barev a různého znečišťujícího materiálu, které vůz posbírá při běžném provozu na silnici.
Někteří lidé také opatřují disky kol barevnými nátěry, které mají ovšem omezenou životnost, a po určité době disk vypadá spíše odpudivě, než atraktivně. Je to podobné, jako když si krásná žena či dívka oblékne nádherné šaty, které zdůrazní její sexy postavu, a ponechá na svých nehtech na prstech rukou a chodidel oprýskaný a poškrábaný lak. Bude pak lepší, když sáhne po odlakovači, a lak raději odstraní, a třeba jí napadne, že má tak sexy prsty i bez laku, že si je pak ponechá ve své přírodní podobě.
V obdobném duchu může proběhnout i kompletní renovace alu disků kol vašeho vozu. Zbavíte je tím nevzhledných zbytků barev a dalších nánosů, které na jejich povrchu nemají co dělat. Renovace se provádí tryskáním neboli pískováním v tryskacích kabinách, kdy se s využitím abraziva povrch disku dokonale vyleští a ten pak vypadá, jako kdyby právě opustil továrnu. Atraktivitu vašeho vozu pak nebude kazit pohled na jeho kola, stejně jako vzhled krásné ženy nebude kazit oloupaný lak na nehtech.