Jak se stanovuje u folie na auto cena

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ucastnici-fora-2000-se-zamysli-nad-prechodem-spolecnosti-k-demokracii_201309160509_kwinklerova 0.0001pt“> Mnoho z nás si chce svůj vůz nějakým způsobem upravit či vylepšit. A jednou z možností je použití speciálních fólií na skla automobilu. Ty blokují jednak ostré sluneční paprsky, aniž by příliš omezovaly výhled, a také zabraňují ostatním, aby se dívali dovnitř do auta. Ovšem jak už to bývá, ani toto vylepšení není zadarmo. Podobně jako u jiného zboží však není u folie na auto cena http://www.nanofilms.cz/ konstantní, nýbrž se u jednotlivých prodejců liší. Tento rozdíl pak může někdy dosahovat i poměrně zajímavých částek. Každý zákazník samozřejmě shání tu nejlevnější, avšak jen málokdo se zamyslí nad složitým procesem, kterým obchodník stanovuje, za kolik své zboží prodá.

příslušenství

Někdy se mu totiž vyplatí prodávat o něco dráž než konkurence, jindy mu nic jiného nezbude. V první řadě samozřejmě musí ona částka pokrýt veškeré náklady. Zde však narážíme na první nedorozumění, které většina lidí má. Většinou totiž do této položky zahrnují pouze nákupní cenu fólie, avšak to je velmi zjednodušený a značně nepřesný pohled. Patří sem totiž také plat zaměstnancům, náklady na elektřinu, vodu, topení, nájem, daně a mnohé další. Jistě, tyto jsou poměrně rovnoměrně rozděleny mezi veškeré zboží na prodejně, avšak když se podíváme, kolik položek v tomto seznamu nákladů máme, pak je jasné, že se to na ceně každého jednotlivého prodávaného kusu projeví.

černá folie

Pak je zde samozřejmě zisk. Pokud by jej prodejce neměl, nevyplatilo by se mu dané zboží prodávat. Snaží se jej tedy mít co nejvyšší. Z něj totiž může financovat nákupy dalšího zboží, rozšiřování prodejny a další. Na druhou stranu zde však jako protiváha působí nutnost být konkurenceschopný, což tlačí cenu dolů. Pokud by ji totiž stanovil příliš vysokou, nikdo by u něj nenakoupil. V celkovém pohledu by tak byl ve ztrátě. Proto musí při rozhodování o tom, za kolik své zboží prodá, oba tyto pohled vybalancovat. Jen tak může být skutečně konkurenceschopný.

Zpět nahoru